Trujillo - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu Trujillo - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu

Trujillo

Door: Ans Roodenburg

Blijf op de hoogte en volg Ans

29 November 2014 | Peru, Trujillo

Lieve allemaal,

Zo zit je 's morgens nog in een heet Iquitos en zo zit je in Lima met een temperatuursverschil van zo'n 20 graden.
Heel raar om weer een vest en sokken aan te trekken en onder de dekens te slapen.
Kon er op wachten natuurlijk, zaterdags flink verkouden en grieperig. Dus het week end in Lima en de eerste dagen in Trujillo flink snotterig doorgebracht, maar gelukkig verkopen ze in Peru ook paracetamol.

Het leven in Lima speelt zich grotendeels op de markt af, Celinda gaat s'middags naar huis om de lunch te koken die we dan op de markt opeten.
Daarna gaat ze naar haar huisje in Puente Piedra dat niet naast de deur ligt, ze is zeker bijna twee uur onderweg en dan de andere morgen weer vroeg terug. Niet echt makkelijk dus.


Aardschok,

Ook deze keer weer een aardschok ( temblor ) meegemaakt in Lima. Het begint dan te brommen, Ik dacht dat er een wasmachine begon met centrifugeren en Julissa dacht dat er boven iemand op de deur stond te kloppen.
Alles begint te schudden en te trillen maar bleef wel op zijn plaats en na een paar minuten is alles weer rustig en gaat iedereen weer verder waar die mee bezig was.

Naar Trujillo,

Maandagmorgen om 06.30 in de bus gestapt op weg naar Trujillo, een ritje van 10 uur. Aangezien ik niet echt fit was veel geslapen en zo viel de reis wel mee.
Op het eind begint de Pastor te bellen waar ik ongeveer ben, alsof ik daar een idee van zou hebben.
Uiteindelijk tegen 16.30 aangekomen en dan komen gelijk de taxichauffeurs op je af en bieden hun diensten aan maar al snel kwam de Pastor in beeld en gingen we huiswaarts waarna de hernieuwde kennismaking volgde.
In het begin wat onwennig maar het fotoalbum dat ik had gemaakt maakte de herinneringen los en ook de andere cadeaus werden blij in ontvangst genomen.

Kleinzoon en een verrassing,

Inmiddels is er dus een kleinzoon, Santiago, van 14 maanden. Bijna twee jaar terug heb ik de eerste echo gezien en begrepen Angelita en haar man dat ze voor de eerste keer opa en oma werden.
Iemand had wel gezegd dat Josue nog een baby wilde maar ik dacht dat het een grapje was en er verder geen aandacht aan geschonken.
De andere dag kwam zijn vrouw Milagros met een baby op haar arm van 14 dagen, toen ze begon te voeden begreep ik dat het hun tweede kindje was.
In Lima zullen ze heel verbaasd zijn als ik het ze vertel.

Klus geklaard,

Inmiddels heeft Angelita in haar aula een nieuw plafond en gisteren hebben de muren een nieuwe frisse kleur gekregen.
Vandaag zijn we druk geweest om de vloer schoon te krijgen, volgens mij zat er bijna net zoveel verf op als op de muur. Gelukkig hoeven ze hier geen plafonds te schilderen want ik vraag me af hoe de vloer er dan uit zou zien.
Maandag ga ik het speelgoed geven dat ik heb mee genomen.

Eten,

Wat ik al had verwacht, elke dag moet ik Angelita vertellen dat ik niet zoveel tegelijk kan eten, maar inmiddels begrijpt ze het wel maar ze is steeds bang dat ik tekort kom. Gelukkig eten we 's avonds vaak soep dus hoef ik niet met een overvolle maag naar bed.

Inmiddels hebben al twee cavia's ( cuys ) het leven gelaten en van de week moest er ook een eend aan geloven.
Ik weet niet of die beesten wel blij zijn als ik kom want ze overleven het niet allemaal.
De kalkoen die rondloopt is met Kerst aan de beurt.

Deze keer geen foto's want de accu is bijna leeg en het uploaden kost veel tijd. Maar jullie zijn weer een beetje op de hoogte.

Gr. Ans



  • 29 November 2014 - 10:29

    Mariejan:

    Hoop dat je nu bent opgeknapt, iks niet prettig om je niet lekker te voelen als je daar bent.

    Nog veel succes daar en goede terug reis

    Mariejan

  • 29 November 2014 - 16:28

    Truus:

    Tja Ans dat was even pech die verkoudheid en het even ziek zijn, hopelijk ben je weer opgeknapt! Ja de baby,s komen daar snel op elkaar maar ook wel leuk. Nu geniet van alles daar tot horens groetjes Truus


  • 30 November 2014 - 20:16

    GUSTA:

    Ja Ans dat krijg je met die grote temperatuurverschillen, snel weer opknappen hoor
    Wens je nog een heel fijne periode
    Gusta

  • 01 December 2014 - 07:08

    Melie:

    Leuk verslag weer.

    uitzieken zal wel niet echt lukken denk ik met zo'n druk programma, beterschap Ans.

    gisteren hadden we een gezellige borrel bij een van de zumba dames en ieder nam een lekker hapje mee, jammer dat je er niet bij kon zijn.

    liefs Melie.

  • 02 December 2014 - 07:44

    Bea Ettema:

    Hey ans
    ben je weer opgeknapt?
    Hier alles ok druk met werken enz
    morgen komt er een aannemer bij ons voor een dakkapel
    vrijdag gaan we paar dagen met ray en anita naar hoog vaals
    ben vorige week twee dagen naar lille geweest met engel was weer gezellig
    vanavond lekker uit eten met rens
    voor jou zit het er bijna op gelukkig voor de cavia s hihi
    Hier bij ons wordt het nu ook wat kouder maar nog steeds redelijk weer
    wens je vast een goede reis terug geniet nog van je laatste twee weekjes wie weet wat je nog meemaakt veel plezier nog xxx rens en bea


  • 03 December 2014 - 00:42

    Frieda Boer :

    Hoi Ans,hier heerst ook de (griep) hoor ben al de vijfde week in gegaan hoesten te gek maar we gaan gewoon door.Weer bedankt voor je spannend verhaal.Groetjes Bob en Frieda

  • 11 December 2014 - 10:41

    Mik Lefel:

    Lief Mormel, het zit er bijna op en kan niet wachten om zelf je verhalen te horen. Alhoewel we aardig op de hoogte zijn gebleven met al je verslagen! Erg leuk hoor.het is hier echt herfstweer maar gelukkig nog geen sneeuw ! Als je daar de griep al hebt gehad,kun je die hier overslaan! Terwijl ik dit zit te schrijven, begint het te hagelen! Oeps de goden verzocht waarschijnlijk! Meissie hele goede thuisvlucht en tot in ons kleine landje! Brassas van het monstertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Trujillo

Terug naar Peru

Lieve allemaal,

Ja, jullie lezen het goed, ik ga weer terug naar Peru om vrijwilligerswerk te doen.

Ik ga helpen in het kindertehuis Arco Iris (regenboog) een Nederlands initiatief dat dit jaar zijn twintig jarig bestaan viert.
Voor details verwijs ik jullie naar:
www.stichtingarcoiris.nl
Natuurlijk bezoek ik ook mijn vrienden in Lima en Trujillo waar ik de vorige keer ook was.

De reis

28 augustus vertrek in vanaf Schiphol naar Lima waar ik het week-end zal blijven en de familie weer terug zie. Regelmatig hebben ze me gevraagd wanneer ik weer naar Peru kom. Elke keer moest ik zeggen dat ik het niet precies wist.
Daar is nu dus verandering in gekomen.

Op maandag 1 september vertrek ik met een binnenlandse vlucht naar Iquitos. Een vlucht van ongeveer 3.5 uur.

13 November vlieg ik weer terug naar Lima en daarna met de bus naar Trujillo.
Ik verheug me erg op het weerzien met de mensen daar en bedacht me dat ik daar twee jaar geleden in dezelfde periode voor het eerst kwam.

Zo rond 9 december wil ik weer in Lima terug zijn want 11 december keer ik huiswaarts om 12 december weer te landen op Schiphol.

Iquitos

Iquitos ligt, 106 meter boven de zeespiegel, aan de rivier de Amazone in het tropisch regenwoud van Peru, telt ongeveer 370.00 inwoners en is de grootste stad in het regenwoud.
Tevens wordt de stad gezien als de grootste stad ter wereld die niet over de weg bereikbaar is. Wie naar Iquitos wil reizen doet dat per boot of vliegtuig.

Temperaturen

Iquitos heeft een tropisch regenwoudklimaat. Gedurende het hele jaar door warme temperaturen.
Gemiddelde maximum temperatuur in september, oktober en november is 32 graden (dat wordt dus puffen en transpireren ) minimum temperaturen van zo'n 22 graden.
De regen valt ook vrij constant en regelmatig.

Reisverslagen

Mijn belevenissen zijn weer te volgen in de reisverslagen die ik ongetwijfeld ga schrijven. Ik hoop jullie weer mee te laten genieten van alles wat ik mee ga maken.

De reis is geboekt en ik ga nu rustig door met de voorbereidingen.

PERU.....ME VENDRE


Recente Reisverslagen:

16 December 2014

Ja hoor...ze is er weer.

10 December 2014

Land in zicht....

04 December 2014

Terug naar Lima

29 November 2014

Trujillo

13 November 2014

Afscheid
Ans

Zoals de meeste van jullie al heel lang weten heb ik altijd gezegd "Als ik met pensioen ben wil ik vrijwilligerswwerk gaan doen." Dat is ook een van de redenen dat ik Spaans ben gaan leren een aantal jaren geleden. De tijd vliegt en over drie maanden is het zover PENSIOEN. Als echte Rotterdamse huldig ik het principe: Geen woorden maar daden! Dus 31 oktober stap ik op het vliegtuig naar Peru met 56kg aan bagage en een rollator.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 22244

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 12 December 2014

Terug naar Peru

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

OP NAAR PERU

Landen bezocht: