Afscheid - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Ans Roodenburg

Blijf op de hoogte en volg Ans

13 November 2014 | Peru, Iquitos

Lieve allemaal,

Ja, het is donderdag de 13e en over drie uurtjes vertrek ik naar het vliegveld. Zo meteen voor de laatste keer ontbijten, daarna gaan de kinderen en school en als ze thuis komen zit ik in de lucht.
Gisteren officieel afscheid genomen wat gelukkig niet al te dramatisch was.
De kinderen moesten iets zeggen wat voor de meesten moeilijk was omdat ze bang waren dat ze gingen huilen, sommigen deden dat ook heel even.
De cadeaus maakten veel goed en vielen in de smaak. Ik had al een paar keer gezien dat er nauwelijks nachtkleding was dus, ik had voor iedereen een pyama gekocht, voor het personeel had ik van thuis sleutelhangers meegenomen. Later bedacht ik me dat dat waarschijnlijk niet erg origineel was omdat bijna alle vrijwilligers Nederlanders zijn en dat zij ook wel klompjes e.d. meegenomen zullen hebben.
Zelf heb ik ook mooie cadeaus gehad, o.a een t-shirt met alle handen erop en Juan Pedro had er een mooi kinderkopje op getekend. Heel veel kaarten van de kinderen en tía Teresa had een tasje gehaakt om de kaarten daarin te bewaren.


Met Patty, Robert, Alejandra en Sander uit eten geweest en daarna nog een drankje genomen op de boulevard.
Al met al een leuk besluit van de dag.

Vanochtend werd er al vroeg op de deur geklopt, de teeners kwamen voor de laatste keer afscheid nemen.
Ik kon ze vertellen dat het tot ziens was want Patty heeft gevraagd of ik terug wil komen en dat heb ik toe gezegd.
Later met de jongere kinderen ontbeten en ook die uitgezwaaid en afscheid genomen met een groepsomhelzing.

Regen en vliegende garnalen,

Eerst maandag nog een flinke regenbui gehad zodat ik mijn roze laarzen nog een keer nodig had. En als je ze dan neerzet en even niet kijkt is er wel een driejarige die ze graag aantrekt.
De laarzen aan Patty gegeven voor iemand die ze goed kan gebruiken.

En als je dan denkt dat je alle beesten wel zo'n beetje hebt gehad vloog er toch weer iets in mijn kamer wat op een grote garnaal leek. Het beest vakkundig met een rol cadeaupapier de kamer uitgewerkt ( dacht ik ).
Had net de deur weer dicht had ik er ineens twee, dezelfde procedure toegepast, een vloog er in een schoen dus die snel buiten gezet en de ander de deur uitgewerkt.
Kon ik weer met een gerust hart onder de klamboe om te gaan slapen.


Breiklas,

Zaterdag een expositie gehouden van alle breiwerkjes, en dat was een leuk gezicht.
Als verrassing had ik een grote muis gebreid en die op het eind verloot.
De verloting maken ze wel spannend want eerst gaan ze een paar namen elimineren. Afgesproken dat de vijfde naam de winnaar is. dus eerst hoor je " wie niet heeft gewonnen is ...."
Al met al kwam er een gelukkige winnares uit de bus.

Tot besluit,

Stap ik zo onder de douche, de laatste spullen in de tas en over twee uurtjes naar het vliegveld.
En dan kan het volgende avontuur beginnen.

Groetjes,
Ans


  • 13 November 2014 - 16:16

    Menno En Catharina :

    Een hele goede terugreis....en wat was het weer hartverwarmend om al jou mooie verslagen te lezen Ans..... Van ons ook een 'tot ziens' voor jou.....

  • 13 November 2014 - 16:39

    Frieda:

    Hoi Ans,wij Bob en ik wensen je een goede vlucht en tot ziens in Holland. Bedankt voor je interessante verhalen ik heb er van genoten. Je doet fantastisch werk KLASSE. Dikke knuffen van ons. FRIEDA

  • 13 November 2014 - 19:26

    Truus:

    a die Ans fijn dat je een goed en leuk afscheid hebt gehad tja je was net ingeburgerd en dan ga je weer.
    Ik wens je een fijne vlucht en nog veel plezier op je volgende adressen groetjes Truus

  • 13 November 2014 - 23:45

    Mariejan:

    Hallo Ans

    Weer een leuk verslag en zo op de foto's te zien waren alle kinderen erg blij met jouw aanwezigheid en de activiteiten die je met ze hebt gedaan. Leuk ook hoe al die kunstwerkjes uitgestald waren. Geweldig voor je dat ze hebben gevraagd om terug te komen, je hebt dus weer heel goed werk verricht. Blij voor je dat het allemaal zo goed is gegaan.
    Ik heb je een mail terug gestuurd,zag je ook net online op skype. berichtje geschreven maar geen reactie.
    Fine tijd nog in Peru en tot ziens in NL
    Groetjes
    Mariejan

  • 14 November 2014 - 17:39

    Marianne:

    Hoi Ans, het is altijd een feestje om jou verslagen te lezen soms zie ik gewoon een beeld voor me.
    En nu naar je volgende (familie) dat zal ook wel weer een warm welkom zijn.
    Bye the way, Jaimie heeft de 20 weken echo gehad en wat denk je.......het word een jongetje. Onze vierde kleinzoon oftewel "de Daltons".

    Een goeie vlucht en nog veel plezier in Peru.

    groetjes, Marianne

  • 14 November 2014 - 19:31

    Petra:

    Hoi Ans
    Wat een mooie ervaring weer. Zo dankbaar als ze daar zijn, mooi om te lezen en te zien in je fotoos.
    Goeie reis !!
    Groetjes Petra

  • 15 November 2014 - 08:54

    Melie:

    leuk verslag weer, zal moeilijk geweest zijn.
    zo leuk die uitgestalde brei werkjes Ans
    knuffel van mij.

  • 15 November 2014 - 09:33

    Bea Ettema:

    Hey ans ja afscheid zal het zeker niet zijn jij gaat wel weer terug gelijk heb je de kinderen hebben toch maar geluk met mensen zoals jij ga je nu nog een beetje vakantie houden voor je naar huis gaat bijna voorbij snel gegaan tot gauw xx bea en rens

  • 17 November 2014 - 13:59

    Gusta:

    Hoi Ans

    Wat heb je toch weer geweldig werk verricht en vele mensen erg blij gemaakt
    Leuk dat ze je weer hebben teruggevraagd, zo dankbaar zijn ze.
    Dat moet je toch ook goed doen.
    Op naar het volgende adresje. Nog veel plezier met alles wat je nog gaat doen
    Tot ziens in Nederland Gusta en Cees

  • 26 November 2014 - 09:52

    Ria Cooiman:

    Lieve Ans wat heb jij Arco Iris veel gebracht! En wat fijn dat je terug wilt gaan!
    Fijne tijd in Trujillo, we hebben ons aangemeld voor je blog in de hoop dat je ook daar vandaan zulke leuke verhalen stuurt.
    Kijken er naar uit de verhalen van jou direct te horen als jerug bent.
    Hartelijke groeten ook van Aad en nog een fijne tijd, Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Iquitos

Terug naar Peru

Lieve allemaal,

Ja, jullie lezen het goed, ik ga weer terug naar Peru om vrijwilligerswerk te doen.

Ik ga helpen in het kindertehuis Arco Iris (regenboog) een Nederlands initiatief dat dit jaar zijn twintig jarig bestaan viert.
Voor details verwijs ik jullie naar:
www.stichtingarcoiris.nl
Natuurlijk bezoek ik ook mijn vrienden in Lima en Trujillo waar ik de vorige keer ook was.

De reis

28 augustus vertrek in vanaf Schiphol naar Lima waar ik het week-end zal blijven en de familie weer terug zie. Regelmatig hebben ze me gevraagd wanneer ik weer naar Peru kom. Elke keer moest ik zeggen dat ik het niet precies wist.
Daar is nu dus verandering in gekomen.

Op maandag 1 september vertrek ik met een binnenlandse vlucht naar Iquitos. Een vlucht van ongeveer 3.5 uur.

13 November vlieg ik weer terug naar Lima en daarna met de bus naar Trujillo.
Ik verheug me erg op het weerzien met de mensen daar en bedacht me dat ik daar twee jaar geleden in dezelfde periode voor het eerst kwam.

Zo rond 9 december wil ik weer in Lima terug zijn want 11 december keer ik huiswaarts om 12 december weer te landen op Schiphol.

Iquitos

Iquitos ligt, 106 meter boven de zeespiegel, aan de rivier de Amazone in het tropisch regenwoud van Peru, telt ongeveer 370.00 inwoners en is de grootste stad in het regenwoud.
Tevens wordt de stad gezien als de grootste stad ter wereld die niet over de weg bereikbaar is. Wie naar Iquitos wil reizen doet dat per boot of vliegtuig.

Temperaturen

Iquitos heeft een tropisch regenwoudklimaat. Gedurende het hele jaar door warme temperaturen.
Gemiddelde maximum temperatuur in september, oktober en november is 32 graden (dat wordt dus puffen en transpireren ) minimum temperaturen van zo'n 22 graden.
De regen valt ook vrij constant en regelmatig.

Reisverslagen

Mijn belevenissen zijn weer te volgen in de reisverslagen die ik ongetwijfeld ga schrijven. Ik hoop jullie weer mee te laten genieten van alles wat ik mee ga maken.

De reis is geboekt en ik ga nu rustig door met de voorbereidingen.

PERU.....ME VENDRE


Recente Reisverslagen:

16 December 2014

Ja hoor...ze is er weer.

10 December 2014

Land in zicht....

04 December 2014

Terug naar Lima

29 November 2014

Trujillo

13 November 2014

Afscheid
Ans

Zoals de meeste van jullie al heel lang weten heb ik altijd gezegd "Als ik met pensioen ben wil ik vrijwilligerswwerk gaan doen." Dat is ook een van de redenen dat ik Spaans ben gaan leren een aantal jaren geleden. De tijd vliegt en over drie maanden is het zover PENSIOEN. Als echte Rotterdamse huldig ik het principe: Geen woorden maar daden! Dus 31 oktober stap ik op het vliegtuig naar Peru met 56kg aan bagage en een rollator.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 22254

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 12 December 2014

Terug naar Peru

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

OP NAAR PERU

Landen bezocht: