HASTA LUEGO PERU - Reisverslag uit Lima, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu HASTA LUEGO PERU - Reisverslag uit Lima, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu

HASTA LUEGO PERU

Blijf op de hoogte en volg Ans

28 Januari 2013 | Peru, Lima

Lieve allemaal,

Misschien kunnen jullie je nog herinneren wat ik op 31 oktober 2012 schreef, nl. "De reis kan beginnen" en ik ben geëindigd met de woorden
" Als alles goed gaat zie ik jullie gewoon weer op 29 januari"
Nu kan ik eigenlijk hetzelfde schrijven want de reis kan bijna weer beginnen en het is bijna 29 januari.
De tassen staan gepakt en er zit veel minder in dan toen ik kwam.
Mijn sandalen waren al in Pichanaki achter gebleven, veel van mijn kledingstukken wonen nu in Trujillo en de rest blijft in Lima. Dat is reuze handig want dan heb ik geen wasgoed als ik thuis kom.
En ik arriveer in dezelfde kleding als waarmee ik ben vertrokken.

Morgen rond de klok van 08.00 vertrek ik naar het vliegveld. Bij jullie is het inmiddels al de 28e wij moeten nog zes uurtjes wachten.
Als afscheid met de familie nog pollo a la brasa gegeten maar eerst afscheid genomen van de mensen op de markt die ik inmiddels beter heb leren kennen.En die arme Celinda ziet tegen het afscheid op en heeft gewoon een beetje last van haar maag.
Ik moet in een week voor de tweede keer afscheid nemen en dat is altijd lastig alleen weet ik dat er weer mensen op mij wachten.

Tourist

Vrijdag ben ik nog even tourist geweest in Lima en heb de Kathedraal bezocht,
twee musea en daarna naar de berg San Cristóbal. Daar staat een enorm kruis dat s'avonds verlicht wordt.
Tevens is de berg een uitkijkpunt en bij mooi weer kun je over heel Lima uitkijken. En laten wij nu prachtig weer gehad hebben.

Mijn gids was Flor die ik in Pichanaki heb leren kennen, zij is de dochter van de nicht van Celinda en noemde me al snel tía (tante).
Ze is 23 jaar en woont en werkt als verpleegster in Lima.
Ze houd van musea's en als ik de gids niet helemaal kon volgen nam zij de taak over. Al met al een mooi besluit van mijn bezoek aan Lima.

Laatste woorden

En dan nu echt de laatste woorden uit Peru. Alle reacties die ik heb ontvangen, in dit dagboek en privé heb ik enorm gewaardeerd.
Ik vond het leuk om te lezen dat mijn verhalen in de smaak vielen en, geloof me het was echt maar een fractie. Ik heb ook een versie op papier die vele malen groter is.

Dus tot besluit:

" IK ZIE JULLIE GEWOON OP 29 JANUARI "

Groetjes Ans

  • 28 Januari 2013 - 11:46

    Mik Lefel:

    Een hele goede terugvlucht en gauw tot ziens xx

  • 28 Januari 2013 - 16:32

    Olivi Van Der Kooye:

    hoi Ans,
    de terugreis zal wel goed gaan;blij toe dat alles verder naar wns was...ik kom volgende maand.
    met nog wat fam. bezoek gaat de tijd snel.
    ik zie je volgende maand dus, bij leven en welzijn.
    chao Olivi

  • 28 Januari 2013 - 18:31

    Truus:

    Hoi Ans een hele goede terugreis zie je groetjes Truus

  • 29 Januari 2013 - 12:23

    Frieda Boer:

    Hay Ans,Bob en ik wensen je een hele goede reis op de terugweg naar het vertrouwde Nederland.Ik heb van je verhalen genoten en zullen nog wel veel meer horen denk ik.
    Meisje ik zie je binnenkort.

    GRt FRIEDA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

OP NAAR PERU

Hulp aan een project in Trugillo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2013

WEER THUIS

28 Januari 2013

HASTA LUEGO PERU

23 Januari 2013

KLUS GEKLAARD

14 Januari 2013

BELEVENISSEN IN PICHANAKI

04 Januari 2013

OP NAAR LA SELVA.....MAAR EERST........
Ans

Zoals de meeste van jullie al heel lang weten heb ik altijd gezegd "Als ik met pensioen ben wil ik vrijwilligerswwerk gaan doen." Dat is ook een van de redenen dat ik Spaans ben gaan leren een aantal jaren geleden. De tijd vliegt en over drie maanden is het zover PENSIOEN. Als echte Rotterdamse huldig ik het principe: Geen woorden maar daden! Dus 31 oktober stap ik op het vliegtuig naar Peru met 56kg aan bagage en een rollator.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 12 December 2014

Terug naar Peru

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

OP NAAR PERU

Landen bezocht: