EVEN BIJPRATEN - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu EVEN BIJPRATEN - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu

EVEN BIJPRATEN

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

14 September 2012 | Nederland, Hilversum

Inmiddels is Caridad en haar familie weer thuis na zeven weken hard werken. Een aantal van haar idealen heeft ze kunnen verwezelijken met behulp van familie en vrienden die haar een bedrag heben meegegeven.
Zo heeft ze o.a. een oven kunnen kopen voor een bakkerij die letterlijk uit de grond is gestampt. Daardoor heeft iemand weer de mogelijkheid gekregen in zijn onderhoud te voorzien en een aantal jongeren op te leiden tot bakker.
De dames en meisjes die tassen haken hebben materiaal gekregen om te kunnen starten en de groep teeners die t-shirts bedrukken hebben ook een impuls gekregen.
De bedoeling is natuurlijk dat de verkoop op gang komt om zichzelf te kunnen bedruipen.

Mijn doelgroep is de kinderen van 3-7 jaar.

De klaslokaaltjes hebben een opknapbeurt nodig. De daken moeten waterdicht gemaakt worden en het glas van de ramen is kapot.
Ze willen heel graag wasbakken waar de kleintjes bij kunnen en het kindertoilet is ook stuk.
Dit is maar een klein stukje van de verlanglijst maar, we zullen zien hoever ik kan komen.
Gelukkig krijg ik al bijval uit mijn vriendenkring, zo kreeg ik spontaan nieuwe kinderkleerjes en al een geldbedrag in handen gestopt. Mijn dank daarvoor.
Maar alles hoeft natuurlijk niet nieuw te zijn, alle bruikbare kinderkleding en schoenen zijn welkom. Misschien heeft er nog iemand een pop met kleertjes over?

Mijn vertrekdatum komt steeds dichterbij, nog maar zeven weken. Vlak voor mijn vertrek laat ik nog van me horen.

Gr.Ans

  • 15 September 2012 - 09:32

    Mariejan:

    Hay Ans

    Bericht ontvangen en gelezen. Fijn dat het al zo goed loopt. Nu jij nog......................
    Liefs
    Mariejan

  • 18 September 2012 - 21:16

    Caridad:

    Ana,
    ik kan de fotos niet vinden. er zijn oranje woorden met reclame , klop dat?
    groetjes, caridd

  • 19 September 2012 - 11:25

    Truus:

    Ja het schiet op Ans ikzal nog wat rondneuzen voor schoentjes enzv hoeveel kan je meenemen? tot snel

  • 19 September 2012 - 14:26

    Ans:

    Heey Truus,

    In totaal mag ik 56kg meenemen. Maar alles wat eventueel niet mee zou kunnen kan altijd weer met iemand anders mee die die kant opgaat.

  • 09 November 2012 - 09:25

    Floor Dini D.:

    Hallo, geweldig waar je mee bezig bent. Grote bewondering. Hoop dat alles zal lukken in 3 maanden.
    Tot ziens. h.gr. dien

  • 09 November 2012 - 09:25

    Floor Dini D.:

    Hallo, geweldig waar je mee bezig bent. Grote bewondering. Hoop dat alles zal lukken in 3 maanden.
    Tot ziens. h.gr. dien

  • 21 November 2012 - 00:22

    Olivi Van Der Kooye:

    hoi Ans ,
    leuk om aan zo'n project te mogen werken, vooral als het allemaal lukt. Je kunt zo dan de hele ontwikkeling volgen... leuk hoor.
    all the best OLiVi

  • 21 November 2012 - 00:22

    Olivi Van Der Kooye:

    hoi Ans ,
    leuk om aan zo'n project te mogen werken, vooral als het allemaal lukt. Je kunt zo dan de hele ontwikkeling volgen... leuk hoor.
    all the best OLiVi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilversum

OP NAAR PERU

Hulp aan een project in Trugillo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2013

WEER THUIS

28 Januari 2013

HASTA LUEGO PERU

23 Januari 2013

KLUS GEKLAARD

14 Januari 2013

BELEVENISSEN IN PICHANAKI

04 Januari 2013

OP NAAR LA SELVA.....MAAR EERST........
Ans

Zoals de meeste van jullie al heel lang weten heb ik altijd gezegd "Als ik met pensioen ben wil ik vrijwilligerswwerk gaan doen." Dat is ook een van de redenen dat ik Spaans ben gaan leren een aantal jaren geleden. De tijd vliegt en over drie maanden is het zover PENSIOEN. Als echte Rotterdamse huldig ik het principe: Geen woorden maar daden! Dus 31 oktober stap ik op het vliegtuig naar Peru met 56kg aan bagage en een rollator.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 12 December 2014

Terug naar Peru

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

OP NAAR PERU

Landen bezocht: