EEN WEEK IN LIMA - Reisverslag uit Lima, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu EEN WEEK IN LIMA - Reisverslag uit Lima, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu

EEN WEEK IN LIMA

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

08 November 2012 | Peru, Lima

Lieve allemaal,

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties, heel leuk om alles te lezen.
De reis is goed verlopen en het afscheid op Schiphol was heel leuk en gezellig.
In Madrid was er een uur vertraging omdat ze op passagiers uit een ander vliegtuig moesten wachten maar eenmaal in de lucht zonder problemen in Lima aan gekomen.
Na de gebruikelijke paspoortcontrole en wachten op de bagage door naar de contolepost van de douane. Daar moest je met je vinger een knop indrukken, als het licht groen was mocht je naar rechts en was je klaar en bij rood licht moest je naar links voor een extra contole. En je raad het misschien al rood licht voor Ans.
Daar wilde ze toch erg graag weten( net als op Schiphol ) wat er toch wel in dat rode koffertje zat...nou heel simpel gewoon een naaimachine.
Ze wilde alleen nog weten of die in Peru bleef en toen ik bevestigend antwoordde mocht ik door.
Na een hartelijke begroeting door Celinda, de moeder van Caridad, op naar een taxi om naar huis te gaan.

Eerst uitpakken en mijn kleding opzoeken wat niet meeviel want het zat overal en nergens en overal zat wat in. Zo zaten mijn sokken volgestopt met legosteentjes.
's Avonds hadden ze als verrassing nog een verjaardagsfeestje georganiseerd met een prachtige taart.

Inmiddels al veel gezien en gedaan en dat is gewoon teveel om op te schrijven want dan wordt het een lang verhaal. Maar een verhaal wil ik jullie toch niet onthouden.

Gisteren zouden we het wat rustig aandoen want maandag hadden we heel veel inkopen gedaan. Maar toen ging de telefoon of we naar de markt wilden komen want we moesten Maria ( zus van Caridad ) helpen die had een rat in haar kiosk. Iedereen was op zoek en uiteindelijk werd hij gesignaleerd en iedereen probeerde hem te vangen wat niet makkelijk was. Opeens kwam hij op mij af, en het enige wat ik deed was er overheen springen en oe roepen.
Iedereen op de markt zou er bovenop gesprongen zijn. Uiteindelijk kregen ze hem toch en dat was het einde van het beestje.

Tijdens al dit gedoe hoorde ik ook nog uit de kiosk ernaast een hevig gekakel want daar werd een kip van kant gemaakt en geslacht. Verser kan gewoon niet.

Inmiddels staan er, behalve de twee plunjebalen nog drie grote tassen klaar om mee te nemen naar Trujillo waar we vrijdagmorgen vroeg,om 05.00, naar vertrekken. Tevens gaat er nog een groot butagasstel mee.

Voorlopig even genoeg, ik weet niet hoe het in Trujillo zit met internet maar ik probeer zo snel mogelijk weer te schrijven.

Gr.Ans

  • 08 November 2012 - 09:02

    Mariejan:

    Hay Ans

    Geweldig dat verhaal op de markt! Morgen naar je volgende (tijdelijke) woonplaats en gezin. Ben heel benieuwd naar je verhalen daar.

    Nu de reacties daar afwachten wat je allemaal voor ze meebrengt. Heel veel succus.

    Even een opmerking. Op deze website sta ju nu nog steeds op Hilversum, Nederland? Waarschijnlijk moet je ergens aangeven waar je nu bent.

    Heel veel groetjes en tot de volgende keer

    Mariejan

  • 08 November 2012 - 09:05

    MELIE:

    Nou Ans na een week al zo veel meegemaakt,er komen er nog vele,maar dat is jou wel toe vertrouwd en bedankt voor de felicitatie ,dat je dat niet vergeten bent top.
    het gaat je goed,knuffel van ons.
    xxx

  • 08 November 2012 - 09:16

    Louise:

    Lieve Ans,na 1 week al een heleboel meegemaakt en juist gisteren dacht ik ermoet wel wat komen,want je bent nu een week weg.Jij bent dus de rattenvanger van Hamelen.Geweldig!Jij bent dus behoorlijk druk al geweest en zit je daar beter dan hier.Genoten van het verslag en kijk nu al uit naar het volgende.Een goede reis verder en het is wel erg vroeg,maar ben zeer beneiuwd wat je allemaal aantreft en weet zeker dat je er een heleboel zult gaan doen.
    Liefs Mem en Louise

  • 08 November 2012 - 10:08

    Herman:

    Ans, bedankt voor je verslag! Ik ben benieuwd naar je ervaringen in Trujillo.

  • 08 November 2012 - 10:14

    Caridad:

    Typischt mijn land ! jij weet nooit wat met je kan gebeuren.
    ik heb enorm gelachen en dat had ik vooral vandaag hard nodig.
    Hou je vast jij weet nooit wat God in petto heeft voor je!
    groetjes,caridad

  • 08 November 2012 - 11:51

    Janrugers:

    hallo ans nijkerk 8 november 2012

    je berichtje over de kios gelezen leuk verhaal
    hier het laatste nieuws uit nederland
    luctvochtigheig 90 % en 9 C
    wind 21 k/ uur
    zware explosie elktrische centrale in nijmegen

    Tanja Nijmeijer heldin of terrorist

    1 op de 7 huishoudens levert 5 a 10% in
    in 4 jaar tijd

    hetty blok overleden

    cz verlaagt basis zorg verzekering

    zo nu ben je weer op de hoge van het laatste nieuw

    succus groetjes van jan

  • 08 November 2012 - 15:55

    Frieda Boer:

    Ha die lieve Ans,bedankt voor het verslag,leef echt met je mee.Wat zullen de mensen blij met je zijn,zulke moet je echt zoeken hoor,geweldig, zou ook best iets voor mij zijn.Ik wens je nog een fantastische tijd toe in PERU en kijk al uit naar het volgende verslag.
    SUC6 meisje.

    Groetjes van BOB en FRIEDA

  • 08 November 2012 - 18:06

    Truus:

    ha die Ans goed dat ik er nog niet bij ben ik had de hele boel bij elkaar gegild met de rattenvangst.
    Geweldig dat je zo leuk ontvangen bent
    Nu op naar het dagverblijf voor de kindertjes ben heeeeel nieuwsgierig!
    heel veel plezier en de hartelijke groetjes Truus

  • 08 November 2012 - 18:44

    Audrey :

    Hoi Ans,
    Jij maakt ook leuke dingen mee!

  • 08 November 2012 - 22:29

    Irma:

    Hoi,
    Zo te horen(lezen) ben je druk,druk,druk. Er is dan ook veel werk te verrichten1
    Leuk dat je zo hartelijk bent ontvangen!
    Als je dit leest ben je al op je volgende bestemming.
    Daar blijf je toch langer?! Dan volgen er wellicht ook foto'tjes?.... leuk!
    Tot de volgende keer!
    Dag!
    Irma

  • 09 November 2012 - 00:26

    Ans:

    Ja, ik kan jullie verzekeren dat de dagen goed gevuld zijn.
    Dat de reisstatus niet klopt had ik al gezien en heb ze een mail gestuurd, ik wacht nu op een antwoord.
    Gr.Ans

  • 09 November 2012 - 17:43

    Peter Hoekmeijer:

    Dag Ans,
    Wat een geweldig avontuur maak jij mee! Dapper om naar de vreemde te gaan in je eentje en fantastisch dat je dit doet om andere mensen te helpen. De rattenvanger van Hamelen ben je kennelijk niet, maar door ratten en verse kippen wordt ons de andere (markt)cultuur meteen duidelijk. Ik wens je veel succes en blije gezichten in Trujillo.
    Hartelijke groeten, ook aan de moeder van Caridad van
    Peter Hoekmeijer (leerling van Caridad).

  • 09 November 2012 - 20:01

    Sandra Eijk:

    Ans, die kippen op de markt , onder de toonbank, die heb ik ook gezien. Doe de groeten aan de pastor in Trugillo, aan zijn vrouw en aan zijn kinderen Sandra Eijk

  • 11 November 2012 - 11:33

    Elly:

    Hoi Ans, Wat leuk om zo op de hoogte van je belevenissen te kunnen blijven.
    En wat een ervaring voor je met die rat.
    Succes in Trujillo en we blijven je verslagen lezen. Groetjes van Ruud en Elly

  • 11 November 2012 - 16:55

    Margreet:

    Hoi Ans, fijn dat je goed bent aangekomen, met al je spullen. En leuk om te lezen! Van mij mag je best hele verhalen vertellen. Want het is leuk om te lezen en te horen hoe anders het is in Peru. Succes, groetjes Margreet

  • 11 November 2012 - 20:11

    Rens Ettema:

    Hey ans
    Ik had hetzelfde gedaan als jij hoor over die rat springen had alleen wat anders geroepen denk hihi
    Je zal nog wel meer van dat soort dingen meemaken en geweldig veel zien
    Wens je veel succes met alles wat je gaat ondernemen daar
    Bind je broekspijpen maar dicht kunnen de ratten daar niet invluchten haha
    Pas goed op jezelf. Dikke zoen bea en rens

  • 11 November 2012 - 22:30

    Mary:

    Ans, geweldig die reactie van je op de rat ik zou precies hetzelfde hebben gereageerd. Je kan goed verslag geven. het is heel gezellig om dit te lezen.
    Ik zie met plezier je volgende verhaal te gemoed.
    groetjes Henk en Mary

  • 12 November 2012 - 11:33

    Louise:

    Lieve Ans,stuur je nog even een berichtje,want de bakkertjes hadden jouw verslag niet ontvangen,dus heb mijn bericht aan hun doorgestuurd.Misschien zitten ze niet in jouw bestand.Ook jouw aankomst bericht hebben ze niet otnvangen.We hebben afgesproken dat ik hun in ieder geval bel als ik weer nieuws heb.Alles verder goed? Goed idee van Rens,broekspijpen dichtnaaien,helemaal met die kleine peruaantjes,je weet maar nooit.Hier alles goed,Mem goed,we gaan ervoor.
    Liefssknuff Jenny en Louise

  • 18 November 2012 - 10:15

    Melie:

    Hai Ans raar dat je mijn mail 11 x ontvangt.
    xxx

  • 19 November 2012 - 11:53

    Ytie De Vries -jousma:

    Hoi Ans,fijn dat de reis goed verlopen is,een heel andere wereld waar je nu bent.Ik moet ook wel lachen,jij met de naaimachine naar Lima die van mij gaf de geest dus een reisje naar Heerenveen was dichterbij geweest,ha ha! Ik zit nu ook op :waar ben je nu,met Ylse in Zd.Afrika en Jantine in Oslo zij komen 19 dec.weer terug ,alles gaat goed op beide fronten en ik maar typen,Ans alles van die beste groetjes Ytie

  • 21 November 2012 - 00:31

    Olivi Van Der Kooye:

    uhuuuuu wat die rat betreft ... elke avond als ik op mijn balkon zit is het rattenfeest, met de ratten die over en weer lopen bij de slordige buren... dit schrijf ik niet in mijn verslag anders komen mijn dochters , die angsthazen nooit mee... ze hbben van andere familieleden sterke verhalebn gehoord dat ze zo groot zijn als een haas, en mij daarop bevraagd....
    in ieder geval een hele ervaring dat die precies op jou afkwam...
    grt OLiVi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

OP NAAR PERU

Hulp aan een project in Trugillo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2013

WEER THUIS

28 Januari 2013

HASTA LUEGO PERU

23 Januari 2013

KLUS GEKLAARD

14 Januari 2013

BELEVENISSEN IN PICHANAKI

04 Januari 2013

OP NAAR LA SELVA.....MAAR EERST........
Ans

Zoals de meeste van jullie al heel lang weten heb ik altijd gezegd "Als ik met pensioen ben wil ik vrijwilligerswwerk gaan doen." Dat is ook een van de redenen dat ik Spaans ben gaan leren een aantal jaren geleden. De tijd vliegt en over drie maanden is het zover PENSIOEN. Als echte Rotterdamse huldig ik het principe: Geen woorden maar daden! Dus 31 oktober stap ik op het vliegtuig naar Peru met 56kg aan bagage en een rollator.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 12 December 2014

Terug naar Peru

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

OP NAAR PERU

Landen bezocht: