LA PLAYA - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu LA PLAYA - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu

LA PLAYA

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

21 November 2012 | Peru, Trujillo

Lieve allemaal,

Alweer snel een nieuw verslag maar vandaag is het heel rustig, iedereen is weg of slaapt. Mijn eigen laptop is aangesloten op internet dus dan gaat het wat makkelijker en kan ik foto's plaatsen.
Het vorige verslag heb ik van foto's voorzien.

Marian, geweldig een 3e kleinzoon op komst. Van Martine? In ieder geval gefeliciteerd.

Caridad, Carla heeft geen computer, ze probeert zo snel mogenlijk of op school of hier thuis te schrijven. Stuur mij het emailadres van Herman dan stuur ik hem de foto's. Alle verplichtingen zijn voldaan en als het goed is komt zaterdag de oven.

Playa,

's Morgens bijtijds met de taxi naar Huanchacu. Daar aangekomen zag ik tot mijn stomme verbazing een hele ploeg Pelikanen die helemaal niet schuw waren.
De bootjes zijn caballitos de totora, het zijn vissersbootjes. Er liggen netten bij dus zullen ze nog wel gebruikt worden.
Maar ze worden ook gebruikt voor het tourisme en voor 8 soles kun je een keer op en neer. Deze zijn wel gemoderniseerd want er zat piepschuim in de punt.

Het was gezellig op het strand en heet. Ik had braaf gesmeerd maar had niet aan mijn voeten gedacht dus loop ik nu met een paar mooie rode enkels rond.

Verwarring,

Maandag ontstond er wat verwarring over de datum om naar Cajamarca te gaan. De afspraak was om 4 wkn in Trujillo te blijven en daarna te vertrekken.
Plotseling werd dat een week vervroegd waar ik in 1e instantie geen erg in had.Toen ik later in mijn agenda keek zag ik dat het niet klopte.
Het blijkt dat Celinda de 11e in Lima moet zijn voor een vergadering maar ik heb geen zin om een week eerder te vertrekken voor een vergadering en de rest van de tijd in Lima door te brengen. Ik heb mijn tijd hier hard nodig en na 3 weken nog lang niet klaar. In principe is 4 weken al niet genoeg.
Gelukkig is mijn Spaans voldoende om dat te kunnen vertellen. En nu gaan we wel een week eerder naar Cajamarca en als we terug zijn gaat Celinda alleen terug naar Lima en ik blijf hier en ga later terug. Wanneer precies weet ik nog niet want ik heb natuurlijk alle tijd.

Vrijdag gaan we met zijn allen een uitstapje maken, ik weet niet precies waar naar toe maar en schijnt een zwembad te zijn en de toegangsprijs is incluis een maaltijd.

De kindertjes komen 3x per week en hoe dat precies in elkaar zit leg ik nog wel eens uit in een appart verhaal.

In ieder geval hebben we de jongste groep, de groep waar ik voor ben, gistermiddag kennis laten maken met lego. Verbazend om te zien dat kinderen die daar nog nooit mee gewerkt hebben kunnen bouwen. Ze komen dan elke keer trots hun werk laten zien want ze weten dat ik dan een foto maak.
Morgenmiddag komen ze weer en dan gaan ze het hebben over dat iedereen gelijk is. Gisteren middag kleurplaten gemaakt over dat thema.
Tot zover maar weer, ik ga nog wat foto's uploaden en dat is een hele geduld klus.

Tot snel
,GR.Ans

  • 21 November 2012 - 22:26

    Louise:

    hoi Ans,leuk alweer zo snel een bericht,stiekem kijk ik elke dag wel of er een berichtje is,maar je hebt wel heel veel anders te doen,als ik het zo lees.Je verveelt je niet en kan me voorstellen dat de kinderen erg blij zijn met wat jij hebt mee gebracht,wat zijn de kinderen hier dan walgelijk verwend.Ze moeten maar eens deze verslagen lezen.Als je terug komt moet er een verslag in de krant en kunnen ook ouders hier een voorbeeld aan nemen.Sint staat voor de deur en de mensen kopen weer als gekken,je begrijpt er niets van.Hier alles goed,vrijdag de grote dag en is dan alles weg,als je begrijpt wat ik bedoel.
    Appie en Dini komen ook helpen,hartstikke lief.Maandag de grote duim operatie hahahaha stelt niets voor.Mem is goed en houden zo.Ik wens je weer heel veel plezier,smeer de enkeltjes in en geniet.
    Liefs van ons beiden.

  • 22 November 2012 - 01:08

    Caridad:

    ka.stermans@hotmail.nl
    deze adres is van Herman ook
    en ook deze:
    h.kastermans@upcmail.com
    Fijn om te weten dat jij heb alles gusnten kunnen doen.
    ik grote kus en gezegende dagen!caridad

  • 22 November 2012 - 01:08

    Caridad:

    ka.stermans@hotmail.nl
    deze adres is van Herman ook
    en ook deze:
    h.kastermans@upcmail.com
    Fijn om te weten dat jij heb alles gusnten kunnen doen.
    ik grote kus en gezegende dagen!caridad

  • 22 November 2012 - 07:43

    Melie:

    hai Ans,verslag gelezen leuk om je zo te kunnen volgen,voetjes al iets minder rood hoop ik,
    fijn voor de kids die lego's.
    hier gaat alles zijn gangetje.
    dikke knuff van ons.xxx

  • 22 November 2012 - 08:34

    Mariejan:

    Hey Ans

    Wederom je verhaal gelezen en de foto's bekeken.

    Geweldig wat je allemaal al gedaan hebt en niet alleen "gewerkt" maar ook nog wat toeristisch gedaan.
    Jammer dat ik je gisteravond niet op skype meer te pakken heb gehad (heb wel een bericht achter gelaten), maar ben bezig met het huis opnieuw te stofferen. Dus computer staat nu in de huiskamer, maar bij het overzetten is het geluid van skype niet actief. Vandaag komt er een "proffessional" om er even naar te kijken. Verder op de bovenverdieping nu al de vloerbedekking eruit, alleen in de slaapkamer moet het bed en de vloerbediing daaronder er nog uit, maar dat doen we dinsdag. Woensdag en donderdag komen ze de bovenverdieping en de trap stofferen en dan kan alles weer op z'n plaats. Medio december gaat Gio de vloerbedekking uit de huiskamer halen en in de week voor de kerst komt daar een PVC vloer. Dus in huis nu alles ontregeld, maar als het goed is zit ik met kerst in alles nieuw.

    Fijn dat het zo goed gaat met je project en jezelf. Leuke foto's die je hebt gemaakt. Voor ons onbegrijpelijk he, dat zij lego niet kennen, maar hartstikke leuk dat ze zo snel weten wat ze ermee moeten doen.
    Volgens deze site ben je nog steeds in Nederland, maar wij weten wel beter!

    Groetjes en tot je volgende verslag

    Mariejan

  • 22 November 2012 - 12:15

    Hoi Ans.:

    Hallo Ans, je hebt mijn e-mailadres al ontvangen van Caridad. Je hebt het druk, neem op tijd je rust. Je bent geen 20 meer. Ik heb respect voor je. Groetjes,Herman.

  • 22 November 2012 - 12:50

    Olivi Van Der Kooye:

    nou Ans, alles gaat gesmeerd bij jou op die enkeltjes na. t Zal er wel raar uitzien, tenminste als ze rood zijn geworden. maar goed dat je spaans spreekt. zo zie je maar weer.Montse komt in januari naar Suriname en vanaf zondag a.s. is mijn moeder er ook.
    veel succes verder Olivi

  • 22 November 2012 - 14:47

    Floor Dini D.:

    Hallootje,
    Ans bedankt voor je berichten. Fantastisch die techniek van tegenwoordig. Fijn dat je je zo nuttig kunbt maken en... dat het ook leuk en gezellig is met uitstapjes enzo. Hartelijke groeten van Micko en mij.

  • 22 November 2012 - 18:39

    Truus:

    HOI Ans wat een pech die enkels maar ja het is toch beter dan de kou hier.Heerlijk dat de kids daar zo genieten van het speelgoed dat je meegenomen hedt. Bekijk al het moois goed en ik zie uit naar je volgende verhaal goodluck

  • 22 November 2012 - 18:39

    Truus:

    HOI Ans wat een pech die enkels maar ja het is toch beter dan de kou hier.Heerlijk dat de kids daar zo genieten van het speelgoed dat je meegenomen hedt. Bekijk al het moois goed en ik zie uit naar je volgende verhaal goodluck

  • 22 November 2012 - 18:39

    Truus:

    HOI Ans wat een pech die enkels maar ja het is toch beter dan de kou hier.Heerlijk dat de kids daar zo genieten van het speelgoed dat je meegenomen hedt. Bekijk al het moois goed en ik zie uit naar je volgende verhaal goodluck

  • 22 November 2012 - 18:39

    Truus:

    HOI Ans wat een pech die enkels maar ja het is toch beter dan de kou hier.Heerlijk dat de kids daar zo genieten van het speelgoed dat je meegenomen hedt. Bekijk al het moois goed en ik zie uit naar je volgende verhaal goodluck

  • 23 November 2012 - 22:34

    Bea & Rens:

    Ans
    Voortaan maar je roze sokjes aan op het strand.Wij zijn blij dat je de kindjes daar zo gelukkig maakt.
    Keep up the good work.Je past daar trouwens mooi,qua lengte,haha.

    gr

  • 24 November 2012 - 13:07

    Janna:

    Hoi Ans,

    Chris heeft alle berichten voor mij uitgeprint alles wat ik lees verbaasd mij niet dat doe-mens was je ook in Hollandl , dat is het aard van het beestje toch! net als ik alleen is het nu hevige ren warmer.
    het zal je door iedereen daar in dank worden afgenomen vooral de kinderen.
    Heel veel liefs( ook van Cita)
    Janna

    p.s. met mij is alles nog hetzelfde jij weet wel wat ik bedoel..

  • 26 November 2012 - 12:26

    Mary En Henk:

    Hoi Ans, weer zo'n super mooi verslag.
    Je ziet maar lego doet het bij alle kinderen goed.
    Jij lekker warm weer en hier staan de sneeuwval om de hoek te kijken.
    Heel veel succes verder ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    groetjes ook van Henk, Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Trujillo

OP NAAR PERU

Hulp aan een project in Trugillo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2013

WEER THUIS

28 Januari 2013

HASTA LUEGO PERU

23 Januari 2013

KLUS GEKLAARD

14 Januari 2013

BELEVENISSEN IN PICHANAKI

04 Januari 2013

OP NAAR LA SELVA.....MAAR EERST........
Ans

Zoals de meeste van jullie al heel lang weten heb ik altijd gezegd "Als ik met pensioen ben wil ik vrijwilligerswwerk gaan doen." Dat is ook een van de redenen dat ik Spaans ben gaan leren een aantal jaren geleden. De tijd vliegt en over drie maanden is het zover PENSIOEN. Als echte Rotterdamse huldig ik het principe: Geen woorden maar daden! Dus 31 oktober stap ik op het vliegtuig naar Peru met 56kg aan bagage en een rollator.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 12 December 2014

Terug naar Peru

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

OP NAAR PERU

Landen bezocht: