BESTE WENSEN - Reisverslag uit Lima, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu BESTE WENSEN - Reisverslag uit Lima, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu

BESTE WENSEN

Door: ANS

Blijf op de hoogte en volg Ans

23 December 2012 | Peru, Lima

Lieve allemaal,

Vanuit een ver warm ( gemeen he?) Peru wens ik iedereen hele fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en sportief 2013.
Zelf heb ik geen idee van Kerst, want Kerst in de zomer zit niet in mijn systeem. Hier en daar is wel wat versiering en hier in huis staat een kerstboom en er hangen wat lichtjes.
Vanavond hebben we een enorme kalkoen in de supermarkt gekocht voor de kerstmaaltijd.

Vorige week zondag in Trujillo naar Plaza De Armas geweest die was helemaal in kerstsfeer.
Alle steden in Peru hebben trouwens een Plaza de Armas.
We waren met zijn vijven en ze houden hier erg van geposeerde foto's waar ik juist niet van houd. Als er iemand een foto maakt staat die er natuurlijk niet op maar ik krijg niet de kans om weg te lopen want de ander wil dan op dezelfde plaats ook op de foto. Als ik dan zeg dat dat op een andere plaats ook kan gaat dat mooi niet door. Dus er zijn veel foto's die op elkaar lijken alleen staat er één andere persoon op maar, ik plaats er natuurlijk maar één.

Daarna naar een waterpark geweest, daar waren twee verschillende fonteinen, een waar je onderdoor kunt lopen en bij de andere kon je in het midden gaan staan. Dikke pret natuurlijk want helemaal droog kon je het natuurlijk niet houden.

De andere dag nog een keer naar het strand in Huanchacu geweest. Dat was mogenlijk omdat de kinderen vakantie hebben.
Huanchacu heeft hele hoge golven maar een groot nadeel, er liggen enorme keien in het water waardoor het moeilijk is om de zee in te lopen en zonder schoenen is het niet aan te raden.

Sinds vrijdagavond de 21e ben ik weer in Lima maar dat is een verhaal op zich en dat volgt nog.
Ik heb nog meer verhalen in voorraad en die volgen ook nog.

Verder snap ik niets van de site want de ene keer ben ik in Peru en dan ben ik weer in Nederland. Ik zal ze nog wel een keer een mail sturen.

Tot zover maar weer,
GR.Ans

  • 23 December 2012 - 09:02

    Louise:

    Schitterend die foto's en al die kleuren.De mensen hebben mooie gezichten,houtsnij werk lijkt het wel en soms zie je hele vrolijke gezichten,maar ook zorgelijke en verdrietige ,zij hebben een enorme expressie,maar Ans blijft lachen.
    Gedraag je netjes met Kerst,niet te veel eten en drinken.Veel plezier en we kunnen nu al bijna zeggen tot gauw.

    Liefssknuff jenny en Louise

  • 23 December 2012 - 10:02

    Mik Lefel:

    Hè mormel. Wat geweldig allemaal en ja heel lekker dat je het zo warm hebt daar,het is hier zoals gewoonlijk k weer, nu is het niet koud,maar regent het met bakken uit de hemel.ik hoop dat de kalkoen goed gaat smaken, en dat iedereen er van gaat genieten. Tsja kerst vieren in een warm land is iets heel raars, en gaat eigenlijk een beetje aan je voorbij,daar weet ik alles van,maar ach je hebt er thuis geen rommel van moet je maar denken. Nou meis geniet er nog maar van, voor je het weet zit je weer in de kou, wens je een goede rutsch in het nieuwe jaar, uren eerder dan hier,en blijf gezond.....liefs mik

  • 23 December 2012 - 11:21

    Nicoline En Rudolf:

    Hoi Ans, jij natuurlijk ook een hele fijne en bijzondere kerst vanuit een koud, kil, nat (kortom) Nederland. Geniet nog van alles wat je kunt opsnuiven want voor je het weet is het voorbij en zit je hier weer. We zullen je ongetwijfeld binnenkort horen en zijn erg benieuwd naar alle andere verhalen. Ben er inderdaad zeker van dat je die in voorraad zult hebben.
    Nicoline en Rudolf

  • 23 December 2012 - 11:31

    Mariejan:

    Hay Ans,

    Geweldig die mooie foto's en ja inderdaad erg geposeerd, maar je weet waar je het voor doet (het goede doel!) en je houdt er ook weer leuke herinneringen aan over.

    Hier is het "kil"door de vele regen die er momenteel valt, maar gelukkig geen sneeuw en ijzel, als was dat afgelopen vrijdagavond in de noordelijke 3 provincies wel het geval. Dat hoorde ik toen ik vrijdag terug reed van BP naar huis. Toen was het hier 8 gr.
    Ik ben jaloers op het weer en de warmte bij jullie, maar goed die tijd komt voor ons ook weer.

    Ans, geniet van de Kerst in Peru (voor zover het mogelijk is) en doen jullie ook wat aan Oudejaar?

    De verbouwing is afgelopen vrijdag helemaal gereed gekomen, ziet er prachtig uit.
    Afgelopen dinsdag hadden we een kerstbijeenkomst van de AST-groep en was heel gezellig. Iedereen heeft een klein presentje meegekregen, die Mik en ik samen hebben gekocht (ja zo'n 50 stuks, allemaal verschillend) We hebben ze gegeven via een (gratis) verloting naast een drankje en een stukje banket. We hadden wat geld over en op deze manier hebben wij dat aan de groep teruggegeven.
    Ook jouw afwezigheid bij deze bijeenkomst heb ik medegedeeld en iedereen van de groep wenst je dan ook gezellige feestdagenen succes in Peru toe.

    De 1e Kerstdag hebben we een kerstlunch waar 20 deelnemers bij aanwezig zijn, dan hebben we donderdag de voorstelling van Tineke Schouten waar we ook met een grote groep naar toegaan en Mik als 2e begeleidster. Daarna hebben we even rust, want de eerstvolgende voorstelling is 24 januari Liesbeth List in Lelystad en 27 januari Het Zwanenmeer in Almere.

    Oke Ans, Maak er nog wat moois van, geniet van de dingen die op je pad komen en we zien je over iets meer dan een maandje al weer (wat gaat de tijd toch snel he!)

    Liefs
    Mariejan

  • 23 December 2012 - 13:02

    Ytie De Vries:

    wat een leuke foto,s aan jou gezicht te zien heb je het wel naar je zin! Ook voor jou,een heel gelukkig 2013 voor je het weet zit je weer in de regen ha,ha! gr. Ytie

  • 23 December 2012 - 19:38

    Mary:

    Ans. hele fijne kerstdagen ook al is 't er erg warm.
    geen inderdaad een heel ander gevoel.
    een een voorspoedig nieuwjaar.
    groetjes ook van Henk
    Mary

  • 24 December 2012 - 15:34

    Floor Dini D.:

    Hallo Ans, Hartelijk dank voor je goede wensen en bij deze retour. Het is momenteel ca. 9 graden en regenachtig. Morgen krijgt Micko 2 gasten uit Belgrado en ik ben nu konijn aan 't braden voor morgen. We zijn heel druk geweest maar er kan nu gebaad worden. Gisteravond m'n eerste bubblebad gehad, zaaaalig. Geniet jij maar lekker van het mooie weer enn de fijne mensen. H.gr.van dien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

OP NAAR PERU

Hulp aan een project in Trugillo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2013

WEER THUIS

28 Januari 2013

HASTA LUEGO PERU

23 Januari 2013

KLUS GEKLAARD

14 Januari 2013

BELEVENISSEN IN PICHANAKI

04 Januari 2013

OP NAAR LA SELVA.....MAAR EERST........
Ans

Zoals de meeste van jullie al heel lang weten heb ik altijd gezegd "Als ik met pensioen ben wil ik vrijwilligerswwerk gaan doen." Dat is ook een van de redenen dat ik Spaans ben gaan leren een aantal jaren geleden. De tijd vliegt en over drie maanden is het zover PENSIOEN. Als echte Rotterdamse huldig ik het principe: Geen woorden maar daden! Dus 31 oktober stap ik op het vliegtuig naar Peru met 56kg aan bagage en een rollator.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 12 December 2014

Terug naar Peru

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

OP NAAR PERU

Landen bezocht: