ANS OP REIS EN KERST - Reisverslag uit Lima, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu ANS OP REIS EN KERST - Reisverslag uit Lima, Peru van Ans Roodenburg - WaarBenJij.nu

ANS OP REIS EN KERST

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

25 December 2012 | Peru, Lima

Vrijdag de 21e vertrokken naar Lima. Ik werd netjes naar de bus gebracht en zelfs tot in de bus begeleid.
Geen problemen dus en er reizen ik weet niet hoeveel vrouwen alleen over de wereld dus een busreisje van Trujillo naar Lima moet ik wel aankunnen had ik verteld want eigenlijk vonden ze het maar zo zo dat ik alleen op reis ging.
Maar alles liep op rolletjes en na een reis van een uurtje of acht arriveerde ik in Lima.

Onderweg had ik al contact gehad met Ricardo, een vriend van de familie, die mij op zou komen halen en we hadden afgesproken dat ik bij de laatste stop, Fiori, uit zou stappen.
Zo gezegd zo gedaan.
Maar ja, het was vanwege de feestdagen ontzettend druk want iedereen gaat op familiebezoek dus de bus stopte niet op de parkeerplaats maar ergens in een straat. Ik dacht Ricardo kan mij hier nooit vinden maar geen nood ik stuur een sms of ik bel.
Helaas....om een of andere reden weigerde mijn telefoon( eigenlijk die van Rudolf) dienst wat en wie ik ook probeerde.
Na een half uurtje gewacht te hebben vond ik het genoeg, het werd al wat schemerig, dus ik besloot een taxi te nemen.
De eerste chauffeur wist het adres niet maar de tweede wel, een hele aardige en die zette mij keurig voor de deur af.
Ik maakte me wel zorgen om Ricardo want die was natuurlijk nog steeds aan het zoeken.

Aangebeld maar geen reactie, gelukkig was het hek open dus ik alles vijf trappen opgesjouwd maar niemand thuis. Die zijn op de mercado dacht ik want deze dagen is het net als in Nederland overal druk.
Beneden had ik een jongen zien skaten en had gezien dat hij een telefoon had.
Alles weer naar beneden gesjouwd en gevraagd of ik met zijn telefoon mocht bellen.
Was een hele aardige behulpzame jongen en hij ging bellen, alleen had hij onze namen verwisseld en dacht dat ik Celinda was, toen Celinda een telefoontje kreeg met de vraag of zij Ana was begreep ze het natuurlijk niet helemaal.

Om een lang verhaal kort te maken, het bleek dat Celinda en Julissa gewoon thuis waren maar zo druk bezig waren om te proberen mij te bereiken dat ze de bel en het geklop op de deur niet gehoord.

Nadat ik mijn verhaal verteld had gingen we eerst Ricardo bellen om te vertellen dat ik er al was.
Ineens ging er een lampje bij mij branden( ja, ik weet het een beetje laat ) als ik nu mijn telefoon eens helemaal uitzet en dan weer opnieuw opstart????
En ja hoor.. hij deed het gewoon.
We hebben er hartelijk om gelachen want het was net een film.

Kerstavond

Gisteravond was het Kerstavond en Julissa had mooi de tafel gedekt.
Op tafel stond een soort theemuts maar inplaats van een theepot stond er een pannetón onder.
Dat eten ze hier veel in deze tijd van het jaar en we hebben er al verschillende gegeten.
Julissa was al dagen druk met pakjes maken, brieven schrijven en aan het plakken en knippen, kerstcadeautjes dus.
Zelf had ik natuurlijk weinig tijd gehad om iets te kopen dus heb ik een mooi papiertje gekocht envelopjes gemaakt en er geld ingestopt en alles in de kerstboom gehangen.
Mijn cadeau was een rendier om een pannetón onder te zetten dus nu moet ik er volgend jaar wel een kopen, maar dat is geen probleem want ze zijn erg lekker.
Ik heb trouwens op tv gezien dat Peru het tweede land in de wereld is in het consumeren van Pannetón.

Om 24.00 gingen ze ineens de jassen aandoen en naar buiten, ik mee natuurlijk en wat bleek...?
Er werd vuurwerk afgestoken zoals wij dat in Nederland doen op oudejaarsavond. En net als in Nederland staat pa dus met een tasje met wat vuurwerk in handen en dochterlief steekt het aan en ma duikt weg want die vind het wel gevaarlijk.
Samen met haar heb ik wat sterretjes afgestoken, ook heel gezellig.
Benieuwd wat er op oudejaarsavond gaat gebeuren.
Maar ik hou jullie op de hoogte,
GR.Ans

  • 25 December 2012 - 21:37

    Janna:

    hqi ans ik heb zelf alles gedaan en bekeken ook de fotos goet he heel mooi hoor
    dikke knuffel janna

  • 25 December 2012 - 22:29

    Louise:

    Ans,ik ben grijs,dus dom,maar wat is een panneton????Is het te eten,dan houden wij ons aanbevolen,de kerstkilo's vliegen er aan,maar na de feestdagen vliegen ze er even hard weer af.Goede jaarwissseling,maar denk geen vuurwerk,dan gaan ze om twaalf uur naar de kerk en komt de kalkoen op tafel,het is gewoond e omgekeerde wereld.Geniet er maar volop van je verdient het dubbel en dwars,je hebt al zoveel goeds gedaan.Veel liefs van ons beiden en het is nu te overzien om af te gaan tellen.

    Knuff
    Jenny en Louise

  • 26 December 2012 - 12:54

    Ytie De Vries:

    gezelligheid kent geen tijd en zo af en toe een avontuurtje.....! ga zo door ,we horen als je weer thuis bent nog meer,denk ik,heel veel goede wensen van Ytie.

  • 27 December 2012 - 11:53

    Caridad:

    Querida Ans:
    Qué bonita historia al final todo te salió bien.
    Me agustado ver las fotos y me alegra saber que mi familia junto contigo se la han pasado muy bien.
    Dios te protegue en todo momento y por ello estoy muy agradecida.
    un beso ,caridad

  • 27 December 2012 - 20:46

    Frieda Boer:

    Hoi Ans,we hebben het vaak over je in B P.We hebben het heel gezellig gehad met de 2de Kerstdag,we waren nutuurlijk in B P met een koud buffet en dansenIk ben even in mijn eigen huis,vanavond zijn ze dansen,Bob danst met Wendy denk ik,want Chantal is in Engeland.Ans groetjes van Bob en allen die ik ken,maak er nog een fijne tijd van.

    Grt Frieda en Bob.

  • 28 December 2012 - 15:52

    Jan Rugers:

    hallo ans

    hier een teken van leven uit nederland hier is het momenteel te warm voor de tijd van het jaar maar
    het regent wel veel ik wens iedereen een goed uit einde en een goed begin in het nieuwe jaar
    groetjes jan tot de volgende keer in het nieuwe jaar

  • 30 December 2012 - 10:57

    Truus:

    Hoi Ans
    Leuk avontuur en heerlijk om zo zelf alles uit te vinden en te weten dat ze je toch wel zouden gaan zoeken! Hier schijnt de zon nu in Huizen een gute ruche en tot snel Truus

  • 31 December 2012 - 21:33

    Olivi Van Der Kooye:

    Leuk hoor om al die verschillende gewoonten rondom deze feestdagen mee te maken.
    Hiet is alles een straatfeest en een dansfestijn eten en drinken.....ik ben dan ook tonnetjerond geworden.
    have fun Ans, het duurt nog even voor we elkaar ontmoeten.
    greetz OLivi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

OP NAAR PERU

Hulp aan een project in Trugillo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2013

WEER THUIS

28 Januari 2013

HASTA LUEGO PERU

23 Januari 2013

KLUS GEKLAARD

14 Januari 2013

BELEVENISSEN IN PICHANAKI

04 Januari 2013

OP NAAR LA SELVA.....MAAR EERST........
Ans

Zoals de meeste van jullie al heel lang weten heb ik altijd gezegd "Als ik met pensioen ben wil ik vrijwilligerswwerk gaan doen." Dat is ook een van de redenen dat ik Spaans ben gaan leren een aantal jaren geleden. De tijd vliegt en over drie maanden is het zover PENSIOEN. Als echte Rotterdamse huldig ik het principe: Geen woorden maar daden! Dus 31 oktober stap ik op het vliegtuig naar Peru met 56kg aan bagage en een rollator.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 12 December 2014

Terug naar Peru

31 Oktober 2012 - 28 Januari 2013

OP NAAR PERU

Landen bezocht: